Il Marketing e un approccio “diretto all’anima”!

“But the best example of all, and one of the greatest jobs of marketing that the universe has ever seen, is Nike! Remember, nike sells a commodity. They sell shoes!!!
And yet, when you think of nike you feel something different than a shoe company.
In their ads, as you know, they don’t ever talk about the product. They don’t ever tell you about their air soles and why they are better than reebok’s air soles. What does Nike do in their advertising? They honor great athletes. and they honor great athletics. That’s who they are, that’s what they are about!”

“And so we wanted to find a way to communicate this. And what we have is something that i am very moved by. It honors those people who have changed the world. Some of them are living — some of them are not. But the ones that aren’t, as you’ll see, you’ll know that if they ever used a computer it would have been a mac!

And the theme of the campaign is “Think different.” It’s honoring the people who think different and move this world forward . And it is what we are about. It touches the soul of this company.”

Questo post è un tributo a un modo di pensare, a un modo di vivere il marketing e la successiva comunicazione di un prodotto/servizio. Siamo di fronte all’idea di elevare il proprio brand per porlo su un livello diverso dai più diretti concorrenti, per regalargli un’anima che può caratterizzarlo nel tempo così come importanti brand come Nike e Apple hanno fatto e il loro successo nel tempo può confermare.

Nel video Steve Jobs parla di …marketing is about values! Un discorso di 10 minuti ci presenta un modo di pensare differente, al di la di un approccio diretto al mercato, di un approccio diretto alla vendita… Parliamo di un approccio differente diretto all’anima!

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